27 січня 2017 р. у Львові у ФБФ УКУ, що на вул. Хуторівка, 35а, відбулася Міжнародна науково-практична конференція “Демократизація освітньої сфери України: католицька школа” з нагоди 25-літнього ювілею заснування першої греко-католицької школи в Україні – Гімназії Шептицьких, а також видання збірника вибраних документів про католицьку школу, яку організовувала Комісія освіти та виховання УГКЦ разом із Салезіянським згромадженням УГКЦ.
У заході взяли участь: Блаженніший Святослав, Глава УГКЦ, архиєпископ Клаудіо Гуджеротті, Апостольський нунцій в Україні, владика Ігор, архиєпископ і митрополит Львівський УГКЦ, Христина Манн, президент СЕЕС (Комітет католицької освіти в Європі), Юрій Решетніков, заступник голови Громадської ради релігійних організацій при МОН, о. Кароль Манік, Провінційний настоятель отців Салезіян в Україні, Раїса Євтушенко, головний спеціаліст департаменту загальної, середньої та дошкільної освіти МОН, представники католицьких освітніх закладів з України та з-за кордону та інші. Модераторами були с.Христофора Буштин, СНДМ, Голова Комісії освіти та виховання УГКЦ та о.Петро Майба, заступник Голови Комісії, керівник напряму католицького шкільництва в Україні.
“Від самого початку Київська Церква була матір’ю й учителькою свого народу. Київська Церква ніколи не була до послуг «могутніх світу цього», але завжди чувала над душею свого народу і була служителькою Слова Божого – Євангелія. Тому освіта і виховання від самого початку християнства в Україні були пріоритетами пастирського служіння Церкви. Сьогодні ми згадуємо і дякуємо Богу, а також історичним постатям за 25 років існування УГКЦ та греко-католицької школи у Львові», – такими словами розпочав вітальне слово Глава і Отець УГКЦ Блаженніший Святослав.
Історичним моментом для школи був 2006 рік, коли владика Ігор поручив отцям Салезіянам опіку над гімназією. Тоді активно почав працювати для цієї справи о. Петро Майба, СДБ. “Також вітаю з ювілеєм призначеного директором ліцею із 2015 року о. Олега Ладнюка. Виховання й освіта є абсолютним пріоритетом душпастирського служіння УГКЦ. Чування над освітою – це будівництво майбутнього. Досвід ліцею є скарбом для всієї системи освіти і виховання в Україні”, – підсумував Блаженніший Святослав (дивись більше: https://zhyve.tv/video/880-vitalne-slovo-blazhennishogo-svyatoslava-pid-chas-konferentsiy-25-littya-gimnaziy-sheptytskyh/).
Доповідачами конференції були Марія Филипів (вчитель історії НВК «Школа-гімназія «Шептицьких»), яка говорила про значення католицької освіти в Україні на прикладі львівської гімназії на тему: «Історія заснування, становлення та розвитку гімназії Шептицьких у Львові (дивись більше: https://zhyve.tv/video/887-istoriya-gimnaziy-sheptytskyh-u-lvovi-mariya-fylypiv/ , читай далі: http://www.edu-ugcc.org.ua/mariya-fylypiv-istoriya-zasnuvannya-stanovlennya-ta-rozvytku-nvk-shkoly-himnaziji-sheptytskyh/), Міріам Янегова (Словаччина) – про «Значення католицької школи у розвитку освіти Словаччини (дивись більше: https://zhyve.tv/video/897-myriyam-yanegova-pro-katolytski-shkoly-u-slovachchyni/, читай далі: http://www.edu-ugcc.org.ua/wp-admin/post.php?post=1168&action=edit); о. Яцек Ксендзерскі (Польща) мав доповідь на тему: «Значення католицької школи у сучасному світі на основі документів церкви» (дивись більше: https://zhyve.tv/video/888-o-yatsek-kndzrskyy-vplyv-katolytskoy-shkoly-na-osvitu-v-polshchi/, читай далі http://www.edu-ugcc.org.ua/o-yatsek-ksendzerski-vplyv-katolytskoji-shkoly-na-rozvytok-osvity-v-polschi/), а також Ірина Максименко (дивись більше: https://zhyve.tv/video/896-iryna-maksymenko-prezentatsiya-zbirnyka-dokumentiv-pro-katolytsku-shkolu/), презентувала збірку вибраних документів Церкви про католицьку школу, виховання, освіту.
Після обіду була організована панельна дискусія у секціях (результати праці в групах по секціях: управління освітою, дошкільна панель, педагогічна панель, наукова панель, пасторальна праця, будуть опубліковані згодом), завданням яких було обговорити місію, завдання та засоби, які можуть сприяти розвитку християнської, а особливо, католицької освіти в Україні та роль у цьому процесі кожного з учасників дискусії. Також представлення існуючого досвіду, обговорення пропозицій до резолюції.
Після праці в групах усі учасники конференції знову зібралися в одному залі для спільного обговорення та загальних підсумків напрацювань у секціях, серед яких були такі висновки: для якісної освіти католицькі школи повинні навчити дітей мати свою думку та висловлювати її; бути ідеальним навчальним закладом (зразковим), таким, який можна було б використати як зразок якісної освіти; євангелізувати усіх учасників навчально-виховного процесу і виходити з євангелізацією назовні. У деяких країнах Європи, де школи добре забезпечені, достатній рівень фінансування не забезпечує високої якості у реалізації місії, в Україні ідея католицької освіти жива. Також католицька освіта може демонструвати суспільству можливість функціонування без корупції, створити мережу центрів методичної допомоги вчителям католицьких шкіл, а також пропагувати відкритість, як цінність і як приклад для всіх інших шкіл.