Отець Мігель Гарсія: Ідеал салезіянської школи

Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

9-10 вересня 2016 року у Львові в Молодіжному Центрі св. Івана Боско (вул. Дорога Кривчицька, 19) відбувся семінар для керівників і вчителів салезіянських та загальноосвітніх шкіл, організований Провінцією Марії Помічниці християн Салезіянського Згромадження УГКЦ. У семінарі взяло участь понад 70 вчителів, педагогів і вихователів не тільки зі салезіянських шкіл Львова (НВК «Школа-гімназія «Шептицьких» та МНЦ св. Івана Боско), а також з Одеси, Житомира, Івано-Франківська, Тернополя, Калуша, Винник.

Лектор з Риму о. Мігель Анхель Гарсія Моркенде, іспанець, салезіянин, поділився з вчителями культурною і формативною пропозицією шкіл салезіян і сестер салезіянок. Він виділив принципи і критерії ідентичності салелезіянської школи з метою ефективної організації і адміністрування шкіл, що дозволить прийняти відмінності як багатство і спрямувати їх до цінностей салезіянського виховання. Отець Мігель у доступний спосіб поділився власним досвідом про стиль салезіянських шкіл, розділивши свою доповідь на три частини.

У Преамбулі салезіянська школа представлена як великий виклик і велика можливість. Йдеться про привілейоване середовище для виховання і фундаментальної відповіді на питання свободи і прав кожної особи в галузі виховання та освіти. У сучасному європейському демократичному суспільстві, в контексті актуальної соціально-політичної дійсності та культурного плюралізму, салезіяни пропонують конкретну модель школи. Перша частина описує ідентичність салезіянської школи. У більш широкому культурному та суспільному контексті, будучи церковними інституціями, Салезіянське Згромадження і Згромадження Дочок Марії Помічниці християн представляють свою виховно-душпастирську пропозицію, яка підтримує та поважає й інші навчально-виховні альтернативи. Ця пропозиція втілюється в лоні Виховно-душпастирської спільноти, щоб відповісти на конкретні потреби молоді, служачи інтегральному проекту виховання та євангелізації, розвиваючи усі виміри особи, завдяки своєму виховному підходу педагогічного християнського гуманізму. У другій частині йшлось про інноваційний елемент стилю педагогічної діяльності, тобто про основні риси методології роботи та її організації: характерні складові, якими керується Салезіянська Школа і які надають їй форми та забарвлення, а також модель участі та управління.

Тож, загалом, лектор представив ідеал салезіянської школи, те, чим вона прагне бути і що ми прагнемо отримати як результат: гармонійно поєднати в єдине ціле загальнолюдський розвиток і християнський ідеал. Як наслідок запропонована назва «ідейний комплекс нашої школи», як і будь-якого іншого навчального закладу, містить певну «дозу» утопії, відкритої дороги, пророцтва.., яке надихає і єднає всіх нас.

У ході лекцій учасники мали можливість задати запитання та обмінятись думками в групах і на загальному зібранні.

28959659433_08df5a702a_o 28959666183_c391f45f3c_o 29473316152_b6bc11fa4e_o

Джерело: http://www.sdbua.net/index.php/ua/news-block/663-o-mihel-harsiia-ideal-saleziianskoi-shkoly

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *