о. Петро Майба, СДБ, керівник напряму католицького шкільництва Комісії у справах освіти та виховання УГКЦ, відвідав школи Тернопільщини, Франківщини та Львівщини

Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

У лютому-березні цього року о. Петро, відвідуючи католицькі школи, зустрічався з керівниками цих шкіл, вчителями, батьками та учнями. Отець Петро упродовж десяти років був директором Гімназії «Шептицьких» у м. Львові, тому питання шкільного адміністрування, організації навчально-виховного процесу, спілкування з усіма учасниками освітньої спільноти католицької школи йому добре відомі з досвіду.

Серед шкіл, які відвідав отець у м. Львові 15-19 лютого були: НВК школа-гімназія Шептицьких, ПНВЗ І-ІІ ст. «Школа святої Софії», АШ «Тривіта», а також Навчально-молодіжний центр ім. святого Івана Боско. 7-10 березня о. Петро був на Тернопільщині у Колегіумі-інтернаті для дівчат «Знамення», що у с. Зарваниця, Бучацькому Колегіумі ім. свчм. Йосафата, школі Пресвятої родини в с. Озерна та у Тернопільському НВК «Школа-колегіум» Патріарха Йосифа Сліпого. 15-16 березня отець провів зустріч в м. Івано-Франківську у Католицькій школі ім. святого Василія Великого.12795449_564115287088438_4115239946341868847_n

У рамках відвідин о. Петро провів для вчителів формаційну зустріч на тему: «Особливості та підходи взаємодії вчителя католицької школи». Також у розмові з вчителями, батьками, учнями заторкнув питання і проблеми  християнського виховання. У спілкуванні з вчителями отець наголосив на важливості керуватись у житті школи християнськими цінностями і підходами у вихованні дітей. Вчителі мали нагоду поділитись труднощами, з якими вони зустрічаються у виховному процесі та отримали відповіді на питання, які їх хвилювали.50_800x600

Після таких відвідин можна сказати, що позитивними ознаками є те, що ці школи користуються великою популярністю серед батьків, а саме через: позитивне виховання, добре ставлення до дітей та хорошу якість освіти. Здебільшого діти комфортно себе почувають у таких закладах та цінують опіку і ставлення вчителів. Щодо християнських цінностей, то їх, як правило, пропонують як окремий компонент у закладі. Ці цінності потрібно глибоко засвоювати не лише дітям, але також вчителям, і особливо батькам.

Загалом можна стверджувати, що такий тип навчально-виховних закладів цілком оправдовують своє існування та мають велику перспективу на майбутнє. Особливий їх вклад є в тому, що пропонують реальний спосіб виховання та формування дітей, який базується на всебічному розвитку та позитивному ставленні до особистості на основі християнського світогляду.

Щодо негативних елементів, то вони пов’язані здебільшого з пасивною участю батьків у вихованні власних дітей та слабкою співпрацею батьків із закладом. Складність також є у фінансуванні та утриманні навчальних закладів.

Отець Петро має наступні побажання задля розвитку шкіл:

  • формація вчителів: щодо християнських цінностей, щодо виховних методів на основі християнських традицій, щодо особистої формації;
  • праця з батьками та їх активне залучення до виховання власних дітей.
  • виховання у дітях наполегливості, відповідальності та серйозності у ставленні до повсякденних обов’язків.12800173_564115673755066_7484073213307573344_n

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *